2011. január 31., hétfő

Sítúra, ismét az Alacsony Tátrában.

Miután elég kevés hó esett az elmúlt időszakban a környező hegyekben, hosszas hezitálás után ismét az Alacsony Tátrát választottuk túra helyszínként. Nagyon vonzott a Rax-Shneeberg lehetőség is, de valahogy nem volt kedvem sziklák között óvatoskodni, kerülgetni a köveket egész nap.
Hogy mégis változatosabbá tegyük túránkat, félre téve a Trangoska völgy-Gy. ház-Gy. csúcs stb. egyre népesebb útvonalát, nem mentünk fel egészen a Trangoska parkolóig hanem autónkat lejjebb a Krúpova völgy bejáratánál hagyva ( enyhe jobb kanyar után kb. hat autó számára parkolási lehetőség ) indultunk el  a völgyben felfelé.
Pár száz méter után balra vettük az irányt a Prislop patakot követve Ny.-i irányba. Szűk völgyben, majd meredek fenyőerdőben folytattuk nem minden nehézség nélküli utunkat. A kevés, helyenként eljegesedett hóból egyre gyakrabban kikandikáló kidőlt fák, gyökerek nem könyitették haladásunkat az amúgy is egyre meredekebb hegyoldalon, ahol már sokszor három-négy méterenként kellett irányt változtatni.
Egy dolog tartotta a lelkesedést bennünk. Annak a tudata, hogy felettünk hét ágra süt a nap és ha kiérünk az erdőből nekünk is részünk lehet benne! Na meg a látványból, amit a Prislop nyereg, törpe fenyős környezetével nyújtani fog!
A mély csendben egyetlen monoton kopogást hallani, egy viszonylag ritka harkály fajta a háromujjú hőcsik dolgozik felettünk.
Kiérve a napsütésbe nagyszámú búbos cinege csipeget a törpe fenyők között. A Prislop nyeregből felmentünk a Prislop csúcsra. Felhőt nem látni az egész égbolton.
Hosszan követve a Deresre vezető gerincet, megcéloztuk a csúcsot. Mivel a Richárdnak most van elöször túrasí a lábán, az eredeti tervünket, mely szerint a Chopok házban kötelezően elfogyasztott sör-káposzta leves-török kávé után átmegyünk a Demanovska nyeregbe, hogy onnan sízzünk majd vissza a völgybe, kezdjük túl nagy falatnak tekinteni. Azért abban egyetértettünk, hogy semmiképpen nem a pályán sízünk le, hanem vissza csúszunk a Chopok házból a Deres alá és ameddig lehet a törpe fenyők között szűz havazunk.
Ez jó döntés volt! Bár közel nincs annyi hó mint amennyi ilyenkor szokásos, a lesiklás örömét semmi nem korlátozta. Még időben vissza traviztunk a sí pálya felé, hogy elkerüljük az erdőt. Így értünk vissza a kocsihoz. Egy olyan sítúra után ahol a Deres csúcsig nem találkoztunk emberrel csak az ős természettel.
Még fokozható lett volna, ha elmegyünk Ny. fele Polana irányába, de most ennyi fért bele. Legalább lesz miért vissza jönni legközelebb!